Connected, de naam zegt het al: verbonden zijn. Bij GroeNoord gaat het om de verbinding tussen klant, machine en de dealer. Met Connected biedt GroeNoord klanten de producten, service en oplossingen op maat om machines optimaal in te zetten. De afdeling FarmSight biedt daarin diverse ‘Connected-tools’ om het beste uit machines te halen.
In het gecentraliseerde online portaal MyJohnDeere.com krijgen gebruikers inzicht in een breed scala aan bedrijfsinformatie. Het portaal geeft toegang tot diverse applicaties: JDLink Dashboard en het Operations Center zijn toepassingen om machinedata en perceelgegevens te beheren.
Een Connected-tool die het mogelijk maakt om proactief te handelen en stilstand van machines te voorkomen is Expert Alert. Hoe dit werkt? Diagnostische meldingen worden door de John Deere-machine verzameld, het systeem herkent en beoordeeld bepaalde patronen en genereerd op basis hiervan een Expert Alert. In overleg met GroeNoord wordt vervolgens een reparatie ingepland vóórdat de machine stil komt te staan.
De FarmSight-specialist kan ook op afstand werken aan een machine. Via Remote Display Access kan FarmSight verbinding maken met het display in de cabine. Op die manier kan de specialist helpen bij het instellen van een machine, het optimaliseren van prestaties of bij het oplossen van problemen. Dit kan zelfs met ISOBUS-werktuigen.
De ontwikkelingen op het gebied van Connected zijn gericht op het optimaliseren van bedrijfsprocessen enerzijds, en het goed stroomlijnen van die bedrijfsprocessen voor maximale efficiëntie anderzijds. Daarmee zijn de Connected-tools toekomst-proof.